Какъв мотор да си купя? Как да стана моторист? Качествена мото екипировка?

Има много системи за класифициране на типове мотоциклети, описващи как мотоциклетите се използват, или намерението на дизайнера, или някаква комбинация от двете. Какво трябва да знаеш предварително, преди да купиш първия си мотоциклет? За какво внимателно да гледаш при оглед на мотор втора употреба? Какъв тип мотоциклет да избереш? Мотоциклетите не са като автомобилите – те са символ на мъжественост, дават по-различно усещане, истинско преживяване. Те изискват особени умения, сериозен умствен ангажимент и управление на риска. На мотоциклета не може да пийвате кафе, да пишете смс или да се реете из мислите си докато карате, удобно подпрени на една страна – така, както го правите в автомобила. Но може да се почувствате свободни! Ще се почувствате живи! На мотоциклета сетивата ви са в червената зона, готови да бият “Тревога” във всеки един момент, докато животът ви зависи само от 2 малки точици каучук, които ви свързват за земята.

СПОРТНИ ИЛИ ПИСТОВИ (SUPERSPORT)

Спортните мотоциклети са шосейни мотоциклети, които наблягат на максимална скорост, ускорение, спиране, управление и сцепление, обикновено за сметка на комфорта и икономията на гориво в сравнение с други типове мотоциклети. Спортните мотоциклети имат сравнително високопроизводителни двигатели, поддържани в олекотена рамка. Редовните четири двигатели доминират в категорията на спортните мотоциклети, като V-образните и успоредните близнаци имат значително присъствие; и повечето други конфигурации на двигатели се появяват в малки количества понякога.Високопроизводителните спирачни системи могат да използват модернизирани спирачни накладки, многобутални апарати и по-големи вентилирани ротори.Системите за окачване на спортни мотоциклети може да са по-сложни, с по-големи настройки за компресия и отскок. Някои спортни мотоциклети имат обтекатели, които могат напълно да обграждат двигателя, заедно с предни стъкла, които ефективно отклоняват въздуха при скорост, като по този начин минимизират общото съпротивление.
ТОП 10 ИЗБОРА ЗА НАЙ-ДОБРИТЕ 600CC СУПЕРСПОРТНИ МОТОЦИКЛЕТИ:
1. APRILIA RS660
2. HONDA CBR600RR
3. KAWASAKI NINJA ZX-6R
4. YAMAHA YZF-R6
5. SUZUKI GSX-R600 100TH ANNIVERSARY EDITION
6. MV AGUSTA F3 675
7. SUZUKI GSX-R600 (2011-2016)
8. YAMAHA YZF-R6 (2008-2009)
9. TRIUMPH DAYTONA 675 (2013-2018)
10. HONDA CBR600F4 (1999-2000)

ГОЛИ (NAKED),

Съвременните спортни мотоциклети предлагат ултра-компетентни възможности за производителност, съперничащи с тези на шестцифрените и седемцифрените суперавтомобили по отношение на ускорение, максимална скорост и завой, като същевременно струват малка част от цената. Това са безпогрешно произлизащи от състезанията машини, които са проектирани за пистата, с пълен набор от аеродинамична каросерия, ниско монтирани кормила с щипки, високо задвижване и мощностни ленти, които предлагат по-голямата част от тяхната сила близо до червената линия. И докато тези елементи създават нелепо забавен мотоциклет на пистата, те далеч не са подходящи за шофиране на улицата.

ХИПЕРСПОРТ (HYPERSPORT),

Моторите в този клас приличат на пистовите, но са с по-големи двигатели, по-тежки и дълги и с по-изработена стойка. Имат добра адинамика, но се отнасят по-малко маневрени от останалите печалби по-дългото шаси и по-високото тегло.

АДВЕНЧЪР ИЛИ DUAL SPORT

Двойните спортове, понякога наричани мотоциклети с двойно предназначение или мотоциклети за офроуд или приключенски мотоциклети, са улични легални машини, които също са проектирани да влизат в ситуации извън пътя. Обикновено базирани на шаси за мръсни мотоциклети, те са добавили светлини, огледала, сигнали и инструменти, които им позволяват да бъдат лицензирани за обществени пътища. Те са по-високи от другите улични мотоциклети, с висок център на тежестта и висока височина на седалката, което позволява добро движение на окачването при неравен терен.

Приключенските мотоциклети са мотоциклети с възможности за обиколка по павирани и неасфалтирани пътища. Като двоен спорт, те имат значително отклонение на тротоара и се представят добре на настилка при по-високи скорости, за разлика от повечето двойни спортове. Техният размер, тегло и понякога гумите им обаче ограничават възможностите им за офроуд. Повечето приключенски мотоциклети функционират добре по наклонени черни и чакълени пътища, но не са идеални за по-трудни терени извън тротоара.

Супермото мотоциклетите са проектирани да се състезават на едно трасе, което се редува между три жанра мотоциклетни състезания: шосейни състезания, състезания по писта и мотокрос. Този все по-популярен тип мотоциклет често е двоен спорт, който е снабден от производителя с по-малки джанти и пътни гуми. Супермото бързо набират популярност като улични мотоциклети поради комбинацията от леко тегло, издръжливост, относително ниска цена и спортно управление.

Off-road

Има различни видове офроуд мотоциклети, специално проектирани за използване извън пътя. Терминът офроуд се отнася до повърхности за шофиране, които не са конвенционално павирани. Това са груби повърхности, често създадени естествено, като пясък, чакъл, река, кал или сняг. По този тип терен понякога може да се пътува само с превозни средства, предназначени за шофиране извън пътя (като SUV, ATV, моторни шейни и планински мотоциклети през последните десетилетия и минибайкове дори по-рано) или превозни средства са проектирани да се справят по-добре с офроуд условия. В сравнение с шосейните мотоциклети, офроуд машините са по-леки и по-гъвкави, обикновено имат дълъг ход на окачването, висок просвет и са насочени по-високо, за да осигурят повече въртящ момент в ситуации извън пътя. Колелата (обикновено 21" отпред, 18" отзад) имат гуми с дръжки, често захванати към джантата с фиксатор на джантата.

КРУЗЪРИ (CRUISERS)

Круизърите са стилизирани по американски машини от 1930-те до началото на 1960-те, като тези, произведени от Harley-Davidson, Indian и Excelsior-Henderson. Harley-Davidson до голяма степен определя категорията на круизърите, а V-образните двигатели с голям работен обем са норма, въпреки че съществуват и други конфигурации на двигатели и малки до средни работни обеми. Техните двигатели са настроени за нисък въртящ момент, което ги прави по-малко взискателни за каране, тъй като не е необходимо да превключвате толкова често, за да ускорите или поддържате контрол.

Позицията за езда поставя краката напред, а ръцете са вдигнати сравнително високо, така че гръбначният стълб е изправен или леко облегнат назад. При ниски до умерени скорости круизърите са по-удобни от други стилове, но карането за дълги периоди със скорости по магистрала може да доведе до умора от дърпане назад на кормилото, за да устои на силата на вятъра срещу гърдите на ездача. Круизърите имат ограничена способност за завой поради липса на просвет.

Несъмнено за всички видове мотоциклети е необходима правилна мото екипировка, мото якета, ботуши за мотор, както и всички мото аксесоари.
Магазин за мото екипировка в София предлага разнообразие от: мото облекла,екипи за мотор и различни видове 
аксесоари за моториста.

share post:

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *